به گزارش تابناک هرمزگان دکتر مریم پاسالار در یادداشتی نوشت:توانمندی در ايجاد و تثبيت مبانی اصولی و توسعه ريشه ای و اساسی هر سازمانی در عصر حاضر روابط عمومی می باشد
روابط عمومی با توجه به اينكه يک پايگاه اطلاعاتی قدرتمند و همه جانبه در حوزه سازمان می باشد بقا و قوام و دوام سازمان به آن بستگی دارد.
در واقع روابط عمومی در قرن جديد يک پايگاه اطلاعاتی و ارتباطی است كه اهميت و ارزش و اعتبار آن برای یک سازمان مانند شاهرگ حياتی و مغز متفكر و سازنده است.
نمي توان سازمانی پويا و توسعه يافته را بدون مخاطبان تصور و تجسم كرد و برای داشتن مخاطب نقش توزيع اطلاعات انجام تبليغات و تشريفات و برقراری ارتباطات دوسويه بين مخاطبان و مديريت سازمان نقش برجسته و ارزشمند روابط عمومی را نشان ميدهد.
تصور كنيد يک سازمان يا مجموعه، روابط عمومی نداشته باشد قطعا در بستر و فضای ارتباطات فعلی فعاليت سازمانی بدون روابط عمومی امكان پذير نيست، زيرا زير بنا و روبنا یک توسعه اثر بخش در سازمان به روابط عمومی ها وابسته است.
برتری سازمانی در دنيای امروز يعنی برتری روابط عمومی و ارتباطات،توسعه امورات شهری ،منطقه ای و بين الملل فقط با ارتباطات قدرتمند روابط عمومی های پويا و مدرن امكان پذير می باشد.